Selekce - Kiera Cass

11. srpna 2015 v 21:20 | Xinsy |  Knižní recenze

První polovina prázdnin je za námi a já konečně sáhla po knihách. Jako první jsem se vrhla na Selekci, kterou jsem dostala k už Vánocům.

Knížku jsem si zamilovala na první pohled. Má opravdu kouzelnou obálku. Lákal mě i její obsah, takže jsem se na ní konečně po tom půl roce, co byla jen pouhou ozdobou knihovničky, vrhla.

35 dívek. 1 princ. Životní šance.

Oficiální popis:

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.

Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala - a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

Kdesi jsem četla, že je jedná o třpytivé, nemorbidní Hunger Games. A je tomu opravdu tak. Já bych ještě přirovnala k Farmář hledá ženy nebo Vyvoleným. ;)

Místo kraje tu máme kasty (celkem osm) a samozřejmě každá kasta má své omezené vzdělání a práci. Hlavní postava, America Singerová (opravdu kreativní jméno, uznávám měla jsem s ním ze začátku problém) je pátá, což jsou umělci. Pokud nemáte na nic uměleckého talent, tak máte smůlu, protože nic jiného dělat nemůžete. America a její rodina není úplně na okraji, ale i tak je nízko. Ví, co je to nemít nic k jídlu i žít bez tepla. Ona hraje na piano, housle a zpívá - tím si také vydělává a pomáhá své rodině přežít. Selekce je pro její rodinou velkou spásou, neboť rodiny vybraným dívek dostávají za účast nemalou částku. America se také spočátku netají s tím, že je v Selekci hlavně proto, aby se dobře najedla. ;)

Knížka je poutavě napsána, prakticky od prvních stránek jsem už byla do knihy zamilovaná. Je pravda, že milostný trojúhelník, už je celkem velká móda. Takže ani tady jsme se tomu nevyhnula. No, nevadilo mi, když Aspen dostal "sbohem a šáteček" (sám si to vlastně zvolil), a začala éra Maxon. Maxon byl... úžasný. Nedivím se Americe, že jídlo přestalo být její hlavní prioritou. :D Aspen to samozřejmě nezapomínal kazit.

Vlastně ani nevím, co víc napsat. Já jenom slastně vzdychám.

Brzy se můžete těšit na recenzi k druhému dílu, Elitě, u které jsem se opravdu rozohnila a rozepsala. Mějte se fajn a přeji klidné čtení, až už u Selekce, či jiné knihy, (se kterou se mi nezapomeňte pochlubit.)

Xinsy :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.