Shadowhunters - recenze

29. dubna 2016 v 20:56 | Xinsy |  Seriálové recenze

Ach, to bylo nadějí...

Knižní předloha mě sice nikdy nechytila za srdce jako třeba Vampýrská akademie nebo Hostitel, ale i tak tuhle sérii miluju. Film se mi taky líbil, ale nadšená jsem z něho taky moc nebyla, přesto mě zklamalo, že nebude pokračování. Když jsem se dozvěděla, že bude seriál, tak jsem sice byla zklamaná, že projde přeobsazením, ale zase lepší něco než-li nic. Taky je to skvělá příležitost opravit filmové chyby a navíc mají seriály plus v tom prostoru a díky tomu můžou ztvárnit opravdu celou knihu věrohodně!

Máte tu třináct epizod po cca čtyřiceti minutách... To je času! Tak proč to nevycpat věcmi, které v knize vůbec nejsou a předělat charaktery postav? Vždyť v knize to tak skvěle funguje a lidé to milují, takže proč to nepředělat na něco tak... nefungujícího. Tvůrci si asi celkem chybně myslí, že do seriálu musí vždy dát jiné prvky a neopisovat knihu. Zničit, co jenom můžou, protože oni to přeci mohou všechno jenom zlepšit. Přesně tak se totiž převádí kniha na plátno... -_- Četl vůbec někdo knihy, nebo si jenom přečetli něco na webu? Navíc Cassanda Clare (spisovatelka) měla na průběh natáčení dohlížet, aby to bylo věrohodné a nedopadlo to stejné jako s filmem...

Ach jo.

Pak začali ukazovat, kdo postavy ztvární. Byla jsem opravdu zklamaná za Katherine McNamara, protože mi na tu postavu vůbec neseděla, ale říkala jsem si, že ji možná skvěle zahraje a bude to ok. Nebylo. Pořád trvám na tom, že Kat je spíš typ na ty pěkné blbky, ehm, holky.

A pak tu je můj milovaný Dominic Sherwood... Byla jsem tak ráda, že on bude Jace. No a nevím, jestli je tak blbě napsaná jeho postava, nebo on nepochopil svou roli, nebo nevím... Prostě je to celé špatně. Ty scény, kdy má být zničený a "pobrekávat" se tváří, jako když máte potřebu si kýchnout, ale nejde to. Fuj... Člověk se tak těší na ty důležité scénky a jediné, na co myslí je: "Ježíš... Už si kýchni, ať můžeme pokračovat."

Na edna.cz jsem našla jeden celkem trefný komentář, který mluví za vše:

A vůbec... Clace (Clary+Jace) není hlavní téma příběhu, oni se chovají, no, nemastně a neslaně, takže to přehlížíte a zpozorníte jenom, když jde o milostné scény (jsem prostě nechutný romantik, lidi). To, oč tu jde je Alec a Magnus (Malec)... Alec se sice chová jako blbec, ale vyvažuje to, že je to takový kus chlapa. (A občas je to jeho "blcovství" celkem na místě). No a Harry Shum Jr. si určitě natáčení v roli Magnuse užil, jeho postava je velice impozantní. Malec je moje oblíbená dvojice, takže to je ten největší důvod, proč se na tu katastrofu dívám.

Na závěr bych ráda řekla, že přesto všechno se na druhou sérii podívám, (asi mě baví se připravovat o nervy), protože mě zajímá, jak ztvární pokračování, na které se nedostalo filmové zpracování. :)

Pokud jste se někdo dostal až sem, tak gratulace! Komentář samozřejmě potěší... :)

Mějte se fajn ;)